Някога, в зората на тоя определящ период, наричан пубертет, слушах наша естрадна музика. Тогава мислех че, солото на клавишни, китара, саксофон и прочие започват тогава, когато се изчерпят думите на песента. Пълнеж, за да стане песента поне 4,5 минути, стандартна сиреч. Другия вариант е вокала да почне да се прозява.Скука.
Към края на същия период, сиреч след 15-на години, нещата се обърнаха, защото взех да слушам западна музика. Тогава разбрах, че изпълнителите демонстрират своята виртуозност, защото я имат. И не им трябват думи.
От тогава се опитвам да разделя нещата на две – „пълнеж” и „виртуозност”. Вярно, няма точна граница, това което е по средата, по-скоро причислявам към първата категория или наричам „ала-бала”.
Не знам дали ме разбираш, дедо попе, не говоря за музика.
Дори не за изкуство, чалгата отдавна е социална дефиниция и етикет за междуличностни отношения. Заорах…
Мисълта ми беше за концерта на Джордж Майкъл у нас. Щял да бъде в подкрепа на сестрите ни в Либия.
Ахаааа, много хубаво. Похвално дори.
И като как така?
Ще популяризира идеята? Къде ве, у нас ли? Що не я популяризира на Уембли или на площад Конкорд примерно? Или в Русия.
Ми като е в подкрепа на нещо си, що не се откаже от хонорара си и не спонсорира със събраните средства една кампания на световно ниво?
Това, че ще каже колко е несправедлив тоя процес пред десетина наши журналисти, че е съпричастен и че им съчувства е хубаво, но няма никаква практическа стойност за каузата. Никаква.
Това е „пълнеж”, даже повече – това е чалга.
Знаеш ли кога ще ида на концерт, рекламиран по този начин?
Другия четвъртък ще ида. Не, дядо попе, не тоя, следващия.